Version du 28 mars 2024.
De huidige Algemene verkoopsvoorwaarden (hierna " AV ") zijn uitsluitend van toepassing op de contractuele relatie tussen de bedrijf-Horloge-Brussel, het hoofdkwartier is gevestigd in de Rue des Capucins 8A, 1000 Brussel, en haar cliënten (hierna genoemd de " Koper ").
Zij hebben voorrang op de eventuele algemene voorwaarden van de Koper en, meer algemeen, een document dat is afgegeven door de Koper.
De online verkoop van de Producten aangeboden op de Website staat open voor de Kopers die gebruik willen maken van de levering in de volgende landen : België, Frankrijk, nederland.
1. DEFINITIES
Koper : betekent een natuurlijke persoon die handelt voor doeleinden die niet vallen binnen de werkingssfeer van de commerciële, industriële, ambachtelijke, liberale of landbouw als enige juridische persoon, die niet handelt voor professionele doeleinden, kunt u een Account hebben aangemaakt en deze algemene voorwaarden geaccepteerd.
Account : verwijst naar de account die aangemaakt is door de Koper via de Website HTTPS://WATCH-BRUSSELS.BE.
Bestellen : verwijst naar de Producten besteld door de Koper.
Persoonlijke gegevens :: alle informatie betreffende een natuurlijke persoon die u identificeren, direct of indirect.
Product : verwijst naar de set van de producten te koop aangeboden door HTTPS://WATCH-BRUSSELS.BE.
Prijs : betekent dat de prijs inclusief belastingen (BTW), voorgesteld door HTTPS://WATCH-BRUSSELS.BE voor het gedekte Product, die kunnen bestaan uit verschillende kosten zoals verzendkosten.
Website : houdt de website van Horloge-Brussel beschikbaar op het adres HTTPS://WATCH-BRUSSELS.BE
Gebruiker : verwijst naar elke bezoeker van de Site, de professional of de individuele opdrachtgever of niet HTTPS://WATCH-BRUSSELS.BE
2. OBJECT
Deze voorwaarden zijn bedoeld voor het definiëren van de rechten en verplichtingen van de Partijen in het kader van de verkoop van de Producten aangeboden door het bedrijf HTTPS://WATCH-BRUSSELS.BE de Koper.
Ze zullen worden meegedeeld aan de Koper op het moment dat de bevestiging van de Bestelling en zijn vrij toegankelijk voor elke gebruiker van de Site.
Zij zijn van toepassing van zodra ze online zijn op de Site en zijn bindend voor de Koper bij acceptatie.
Zij prevaleren boven eventuele ander document, met inbegrip van alle voorwaarden en voorwaarden van de aankoop.
Deze algemene voorwaarden hebben geen betrekking hebben op aankopen die zijn gedaan door de Kopers, gevestigd in België, Frankrijk, nederland en uitsluitend geleverd op deze gebieden.
HORLOGE-BRUSSEL behoudt zich het recht voor om te wijzigen van tijd de voorwaarden en condities.
HORLOGE-BRUSSEL zal de Koper voorzien van de nieuwste versie van de GTS op de Site en zal hem een exemplaar van deze versie, indien de Koper hierom vraagt.
3. KLANT ACCOUNT
Elke Koper die een bestelling te plaatsen op de Site moet een Account hebben.
Om een Account te openen op de Website, de Koper zal verstrekken bepaalde informatie (voornaam, achternaam, bedrijf, adres en e-mail, telefoonnummer etc.) en zal worden gevraagd om een wachtwoord te kiezen.
De Koper ontvangt een bevestiging per e-mail van HORLOGE-BRUSSEL, belgië bevat de samenvatting en bevestiging van het aanmaken van een Account.
Het wachtwoord voor de Koper als vertrouwelijk als personeel en worden gebruikt onder hun eigen verantwoordelijkheid.
Elke actie en/of een aansluiting en/of Opdracht en/of gekweekt met dit wachtwoord wordt geacht te zijn gemaakt door de Koper. In geval van verlies van het wachtwoord, de Koper moet melden HTTPS://WATCH-BRUSSELS.BE zonder vertraging en voer de procedure voor het wijzigen van het wachtwoord vermeld op de Website.
4. BESTELLING
4.1 de Bestelling door de Koper
Alle Bestellingen dienen door de Koper op de Site.
Om een bestelling te plaatsen op de Website, het Koper toevoegt aan zijn winkelwagen de Producten die hij wenst te bestellen.
Door te klikken op " UW WINKELWAGEN ", een samenvatting van de Opdracht, evenals de Prijzen met inbegrip van alle taksen inbegrepen (T. T. C) van het Product dat ze wenst te bestellen, zal op het scherm verschijnen.
Om te Bestellen, zal de Koper gevraagd worden om vast te stellen of het niet gedaan dus eerder of, als het niet al een Account hebt, maak er dan één. In dit laatste geval dient de Koper op de hoogte stellen postadres en telefoonnummer.
Na inloggen, zal de Koper in te vullen, als het niet eerder is vermeld, of indien hij het wenst te wijzigen, het postadres en telefoon. Het zal dan aan het land en de postcode in waar hij wenst te worden geleverd. Waarbij bepaald wordt dat de Koper een ander afleveradres opgeven dan het factuuradres.
Afhankelijk van het aangewezen Land en de postcode van de aangegeven, een aantal van levering opties beschikbaar zal zijn.
De Koper kiest u de modus van de levering dat hij wenst en afhankelijk van die keuze, wordt de totale Prijs van de Bestelling verschijnt op het scherm.
Het zal dan selecteert u de betalingsmethode die hij verlangt en een overzicht van de Bestelling verschijnt op het scherm.
De Koper zal vervolgens verder gaan met de betaling van zijn Bestelling en klik vervolgens op het pictogram van de validatie van het afronden van de Bestelling.
De "schakel" vormt een elektronische handtekening.
Deze elektronische handtekening die, tussen de partijen, dezelfde waarde heeft als een handgeschreven handtekening.
Klik validatie vormt een onherroepelijke verbintenis van de Koper die niet kunnen worden ondervraagd.
Zodra de Bestelling is bevestigd, Horloge-Brussel-adres van de Koper per e-mail naar het opgegeven adres door de laatste, een overzicht van hun Bestelling.
De Koper toegang heeft, van zijn Account, de geschiedenis van de controle en in het bijzonder van de cursus (voorbereiding, levering, etc).
4.2 Wijziging van de Bestelling
De Koper heeft de mogelijkheid, voor de verzending van de Bestelling, te wijzigen zijn Bestelling.
Pour ce faire, il devra contacter le service client de WATCH-BRUSSELS, soit par e-mail à l’adresse contact@watch-brussels.be soit par téléphone au +32 470 67 07 70 afin de faire part de sa volonté de modifier sa Commande.
Als de Opdracht is in de loop van de voorbereiding, hij zal dan de mogelijkheid hebben om het te veranderen. Zodra een Order is gewijzigd, ontvangt u een e-mail van Horloge-Brussel samenvatting van de gewijzigde Opdracht.
In het geval waarin het bedrag van de gewijzigde Opdracht is lager dan de initiële Bestelling, Horloge-Brussel vergoedt het verschil aan de Koper binnen een periode van veertien (14) dagen na de wijziging van de Opdracht.
In het geval waarin het bedrag van de gewijzigde Opdracht hoger zou zijn dan dat van de eerste Bestelling van de Koper op betaling van het verschil in de dezelfde voorwaarden als die welke gelden voor de eerste Bestelling.
De wijziging van de Bestelling ontvangt een bevestiging per e-mail door Horloge-Brussel, verstuurd naar de e-mail aangegeven door de Koper tijdens de validatie van de gewijzigde Opdracht.
4.3 Weigering van de Bestelling
Het bedrijf Horloge-Brussel behoudt zich het recht voor om elke Bestelling te weigeren in geval van :
– Het overschrijden van de grenzen van de Opdracht wordt aangegeven ;
– Bestaand geschil met de Koper ;
– Niet-volledige of gedeeltelijke betaling van een vorige Bestelling door de Koper ;
– Weigering tot machtiging betaling via credit card betaling organisaties ;
– Abnormale karakter van de laatste, in het bijzonder in het geval van Opdrachten voor bepaalde aantallen en/of bedragen die ongebruikelijk zijn voor een consument.
5. PRODUCTEN
5.1 Product Informatie
De informatie in catalogi en elektronische media van diverse (elektronische documentatie, interactieve catalogus, Website, nieuwsbrief, mededeling van de leiding, instructie en promotiemateriaal) zijn het meest nauwkeurig mogelijk, maar worden enkel gegeven als een indicatie en kan worden gewijzigd op elk moment en zonder voorafgaande kennisgeving.
De foto ' s ter illustratie van de Producten op de Website zijn geen onderdeel van het contractuele veld. Ook is het de verantwoordelijkheid van HTTPS://WATCH-BRUSSELS.BE zullen in geen geval aansprakelijk gehouden worden voor fouten of wijzigingen die voortvloeien uit de verwerking van deze foto ' s worden geïntroduceerd.
5.2 Beschikbaarheid van het Product
De Producten die worden aangeboden op de Website, binnen de limieten van de beschikbare voorraden.
In geval van het niet beschikbaar zijn van de bestelde Product door de Koper, Kijk-Brussel zal zij de Koper daarvan zo spoedig mogelijk en zal het hem zeggen, als dit mogelijk is, de datum waarop het Product weer beschikbaar zal zijn. De Koper heeft dan de mogelijkheid om de terugbetaling van het genoemde Product, gaat u naar de wijziging van de Bestelling of, indien de termijn is ingediend, wacht tot het Product weer beschikbaar is.
Dat wordt bepaald dat in geval van annulering van de Bestelling voor het Product in kwestie, de Koper zal worden vergoed de waarde van dit Product door Horloge-Brussel.
6. PRIJZEN EN FACTURERING
De prijzen zijn uitgedrukt in euro en zijn, tenzij anders vermeld, zijn alle taksen inbegrepen (T. T. C).
Indien de Koper niet voorziet in een aantal van de belasting over de toegevoegde waarde (hierna: "BTW ") intracommunautaire BTW in rekening wordt gebracht door Horloge-Brussel, volgens de fiscale bepalingen die van kracht zijn op de datum van de factuur. Waarbij bepaald wordt dat de BTW van het land van levering van het Product.
Voor bestellingen geplaatst in Zwitserland, de prijs is uitgedrukt en berekend exclusief belastingen (BTW).
De prijzen zijn onderhevig aan veranderingen op elk gewenst moment door Horloge-Brussel.
De gegarandeerde prijs voor de Koper is geplaatst op de Site op het moment van het plaatsen van de Bestelling.
De aangegeven prijzen omvatten niet de deelname in de kosten van aflevering, die zal worden afzonderlijk in rekening gebracht en zijn aangegeven in de orderbevestiging en de factuur naar de Koper wordt verzonden.
Ze zijn ook geen andere extra kosten (verpakking, enz.).
De Afnemer gaat akkoord met het betalen van de vastgestelde Prijs voor het bestelde Product op de Site en de kosten van een eventuele (transport) alsmede de te stellen of aan te passen, indien nodig, rechtstreeks aan de expediteur of vervoerder, invoerrechten, BTW of andere belastingen verschuldigd op het moment van de invoer van het Product in het land van de plaats van levering, en in het bijzonder Zwitserland en gebieden en de overzeese departementen.
Zodra de Bestelling is bevestigd, Horloge-Brussel biedt de Koper een factuur van de Bestelling gratis beschikbaar op zijn Rekening.
Gezien het feit dat bij de levering wordt uitgevoerd buiten Frankrijk, een papieren kopie van deze factuur zal worden verstrekt aan de Koper bij de levering van zijn Order.
7. BETAALMETHODEN
De volgorde is de Volgorde met de verplichting van betaling, het plaatsen van de Bestelling gaat om een betaling in geld van de Koper.
De voorschriften kunnen alleen online worden gemaakt via credit card, streep of Klarna. via een beveiligd systeem dat gebruik maakt van het SSL-protocol (Secure Soket Laag), zodat de informatie die is gecodeerd door software en geen derde partij kan lezen tijdens de verzending over het netwerk.
De betaling van de Bestelling kan in geen geval aanleiding tot verrekening met de eventuele verschuldigde bedrag door Horloge-Brussel aan de Koper.
Het debiet van de bankkaart vindt plaats na de validatie van de Bestelling. Er is bepaald dat in het geval van gesplitste bezorging van de Bestelling, het bedrag van de Bestelling zal volledig worden opgeladen wanneer de validatie.
8. LEVERING
8.1 levertijden
De levertijden staan vermeld op de pagina " Verzendkosten ".
Ze worden meegeteld in werkdagen vanaf de datum van de bevestiging van de Bestelling wanneer het adres van de Opdracht correct is ingevuld.
Gezien het feit dat voor levering in deze landen zijn de douane kosten beïnvloed kunnen worden aan de Koper. Het bedrag van deze verplichtingen worden vastgesteld door de douaneautoriteiten en dat Horloge-Brussel kan in geen enkel geval verantwoordelijk worden gesteld voor de betaling van deze vergoeding als u de Bestelling aan de Koper, de regulering van deze belastingen moeten zijn betaald door de Koper, zodat hij ontvangt zijn / haar Bestelling.
Geen restitutie of enige andere vergoeding, zal niet worden gevraagd om naar te Kijken-Brussel door de Koper te wijten aan het ontbreken van de levering wegens niet-betaling van deze belasting door de Koper.
8.2 de levering voorwaarden
Onder levering wordt verstaan de overdracht aan de Koper van het fysieke bezit van of de controle van het Product.
De bestelde Producten worden geleverd op het opgegeven adres door de Koper bij de Bestelling. De Koper zal hebben om de nauwkeurigheid te garanderen.
Elk pakket terug te Kijken-Brussel wegens een levering adres onjuist of onvolledig is, of indien de Koper niet heeft ingetrokken zijn / haar Bestelling van de pick-up punt had hij aangegeven, in de tijd die is toegewezen, worden opnieuw verzonden op kosten van de Koper. Gezien het feit dat de kosten van de retourzending zal worden meegedeeld door Horloge-Brussel aan de Koper en kunnen afwijken van de initiële verzendkosten die de Koper zou hebben kunnen profiteren van de vermindering.
De kosten van aflevering zijn de verantwoordelijkheid van de Koper en worden gemeld bij de keuze van de wijze van levering van zijn Order.
De vervoerder ontvangst wordt ondertekend door de Koper, zal een bewijs van aflevering van het Product.
Behalve in gevallen van overmacht of tijdens periodes van sluiting duidelijk aangekondigd door Horloge-Brussel-de Producten worden verzonden binnen zeven (7) dagen na de datum van registratie van de Volgorde, zoals aangegeven op de e-mail samenvatting van de Opdracht die is verzonden naar de Afnemer.
Het risico van verlies of beschadiging wordt overgedragen aan de Koper bij de levering van de goederen aan de vervoerder.
In geval van overschrijding van de opgegeven termijn of, bij gebreke, dan 30 dagen na het sluiten van de overeenkomst, kan de Koper de overeenkomst ontbinden van de koop met de HORLOGE-BRUSSEL onder de voorwaarden die in artikel L. 138-2 van het Wetboek van consumptie, als u na schriftelijk verzoek van de Koper per e-mail te BEKIJKEN-BRUSSEL op het adres INSTELLEN van Het e-MAIL ADRES nog niet geleverd heeft van het Product binnen een redelijke termijn.
De Koper kan onmiddellijk het contract beëindigen als HORLOGE-BRUSSEL waren om te weigeren de goederen te leveren of indien het niet uitvoeren van de verplichting van levering van de goederen binnen de aanvullende redelijke en dat de datum of de opgegeven tijd is een essentiële voorwaarde van de overeenkomst zijn overgebracht naar de aandacht van de HORLOGE-BRUSSEL tijdens het Bestelproces.
In geval van een overeenkomst resolutie, HORLOGE-BRUSSEL vergoedt de Producten niet zijn geleverd, en de kosten voor de Koper, binnen 14 (veertien) dagen na de datum van resolutie van de overeenkomst.
Het is aan de Koper om te controleren op het moment van levering van de bestelde Producten en met inbegrip van de hoeveelheid, de kwaliteit, het gewicht, de afmetingen, de inhoud, de naleving en de conditie van het Product. Als zij ontdekt u eventuele afwijkingen, zal hij een probleem bij de levering aan de vervoerder, de handgeschreven notities, gedetailleerde en gedateerd, een beschrijving van de gebreken. Deze reserves moeten ook worden aangepakt om naar te KIJKEN-BRUSSEL, binnen vierentwintig (24) uur per e-mail contact@watch-brussels.be) met verwijzing naar het nummer van de bestelling, begeleid door foto ' s ter illustratie van de gebreken.
In de afwezigheid van reserve uitgedrukt in deze voorwaarden, wordt de levertijd geacht te voldoen.
De Koper moet bewaar de verpakking en de levering van het Product geleverd. In het geval van een fout van het Product, kan de Koper voor het retourneren van het Product in kwestie in overeenstemming met de bepalingen en voorwaarden zoals beschreven in artikel 13.
9. EIGENDOMSVOORBEHOUD
De overdracht van de eigendom van het Product vindt alleen plaats na ontvangst van volledige betaling van de Prijs.
In het geval van verzuim of vertraging van de betaling van de Prijs, HORLOGE-BRUSSEL behoudt zich het recht voor retournering van het Product geleverd.
De Koper akkoord gaat met het retourneren van het geleverde Product, waarvan de betaling niet lukt, op eigen kosten, op het eerste verzoek van de HORLOGE-BRUSSEL.
10. GARANTIES
10.1 commerciële Garantie
De Producten zijn verklaard om te voldoen aan de verschillende normen die van kracht zijn door de Persoon die verantwoordelijk is in overeenstemming met de europese Verordening n°1223/2009 op cosmetische Producten.
De garantie op goederen die verkocht zijn door HORLOGE-BRUSSEL zijn die gegeven worden door de verantwoordelijke Persoon, waarvan de naam en het adres verschijnt op deze goederen. Ze worden verzonden naar de Koper van het Product bij de levering.
10.2 de Garantie tegen verborgen gebreken
Ongeacht de commerciële garantie, HORLOGE-BRUSSEL garandeert de klant tegen eventuele verborgen gebreken, van een ontwerp gebrek in het Product, met uitsluiting van elke nalatigheid of fout van de Koper, op grond van de artikelen 1641 en volgende van het burgerlijk Wetboek hieronder (gereproduceerd).
De actie in de garantie tegen verborgen gebreken moeten worden gebracht door de Koper binnen een periode van twee (2) jaar vanaf de ontdekking van het gebrek.
De Koper kan kiezen tussen de ontbinding van de koop of vermindering van de verkoopprijs.
Artikel 1641 van het franse burgerlijke Wetboek :
"De verkoper is gebonden aan een garantie op basis van de verborgen gebreken van de zaak verkocht waardoor het ongeschikt is geworden voor het gebruik waarvoor het bestemd was, ja dat vermindert het gebruik dat de koper het niet zou hebben gekocht, of alleen een lagere prijs als die hij gekend had. ".
Artikel 1644 van het burgerlijk Wetboek :
"(...) de koper heeft de keuze om het ding te maken en een terugbetaling van de prijs, of houden het ding en maak het een deel van de prijs, zo zal het peer-reviewed door deskundigen ".
Artikel 1648 lid 1 van het burgerlijk Wetboek :
"De actie als gevolg van verborgen gebreken moeten gebracht worden door de koper binnen een periode van twee jaar vanaf de ontdekking van het gebrek. ".
10.3 de wettelijke Garantie van overeenstemming
HORLOGE-BRUSSEL is ook de borg in het kader van de Koper, van de conformiteit van de Producten, zodat hij een verzoek op grond van de wettelijke garantie van overeenstemming op grond van de artikelen L. 217-4 en volgende van het Wetboek van consumptie (hieronder weergegeven).
De Koper heeft een termijn van twee (2) jaar vanaf de levering van het Product aan de aanvraag in het kader van de wettelijke garantie van overeenstemming. Hij dient dit verzoek schriftelijk, per aangetekende post met bericht van ontvangst te KIJKEN-BRUSSEL.
De Koper kan kiezen tussen herstel of vervanging van de goederen, behoudens de kosten onder de voorwaarden voorzien in artikel L. 217-9 van het Wetboek van consumptie.
Bovendien, in overeenstemming met artikel L. 212-7 van het Wetboek van consumptie, is de Koper worden verstrekt om te bewijzen dat de niet-naleving aanwezig was op het moment van uitgifte indien de fout zich voordoet binnen vierentwintig (24) maanden na levering van de goederen.
Artikel L. 217-4 van de consument Code :
"De verkoper levert de goederen in overeenstemming zijn met het contract en is aansprakelijk voor gebreken van conformiteit bestond op het ogenblik van de levering.
Het beantwoordt ook aan gebreken aan overeenstemming dat voortvloeit uit de verpakking instructies voor de montage of de installatie als het was hem door de overeenkomst of heeft uitgevoerd onder haar verantwoordelijkheid. "
Artikel L. 217-5 van het franse wetboek inzake consumentenrecht (Code :
"De woning is in overeenstemming met de overeenkomst :
1° Als het is geschikt voor het gebruik normaal verwacht van een vergelijkbaar goed en, indien van toepassing :
– indien het overeenstemt met de beschrijving die gegeven wordt door de verkoper, en bezitten de eigenschappen die hij heeft gepresenteerd aan de koper een monster of model ;
– als het de kwaliteiten die een koper redelijkerwijs kan verwachten gezien de publieke uitspraken van de verkoper, de producent of diens vertegenwoordiger-met name in reclame of de etikettering ;
2° Of als het de kenmerken gedefinieerd door wederzijdse overeenkomst door de partijen of geschikt zijn voor enig speciaal gezocht door de koper, gebracht tot de kennis van de verkoper en de laatste geaccepteerd. ".
Artikel L. 217-12 van de consument Code :
"De actie als gevolg van het ontbreken van overeenstemming is voorgeschreven door twee jaar vanaf de levering van het product. "
Artikel L. 217-16 van de consument Code :
"Als de koper vraagt de verkoper, in de loop van de commerciële garantie tijdens de aankoop of reparatie van een roerend goed, een reclame door de garantie wordt gedekt, eventuele lock-in periode van ten minste zeven dagen, toe te voegen aan de duur van de garantie links uit te voeren.
Deze periode loopt van de interventie aanvraag van de koper of van de voorziening voor de reparatie van de woning in kwestie, als dit later is, op verzoek van de interventie. "
11. DE AFWEZIGHEID VAN BEVEILIGING VAN HET PRODUCT
In het geval van schade veroorzaakt door een veiligheids-gebrek in het Product, dient Koper zoeken naar de aansprakelijkheid van de verantwoordelijke Persoon, waarvan de naam en het adres worden vermeld op de verpakking van het Product.
12. SCHORSING – RESOLUTIE.
In het geval van niet-nakoming door de Koper van enige van haar verplichtingen, in het bijzonder in geval van geheel of gedeeltelijk in gebreke blijven van betaling op de vervaldag, HORLOGE-BRUSSEL behoudt zich het recht voor, zonder voorafgaande kennisgeving, schorten de levering van het Product onder de Opdracht is uitgevoerd of uitgevoerd en/of tot opschorting van de nakoming van haar verplichtingen, zonder vergoeding en zonder afbreuk te doen aan de uitoefening van de rechten van het beroep.
Bovendien, als achtenveertig uur na de kennisgeving per aangetekend schrijven met bericht van ontvangst, het blijft mislukken, alle overeenkomsten met de Koper zal worden beëindigd van rechtswege, zonder betaling van een compenserende schadevergoeding aan de Koper door HORLOGE-BRUSSEL, voor wie de aanvraag, met inbegrip van een voorlopige voorziening, de terugkeer van de goederen.
In alle hierboven genoemde gevallen, en zodra het HORLOGE-BRUSSEL kiest niet voor de beëindiging van de overeenkomsten, zijn alle vorderingen nog niet vervallen, HORLOGE-BRUSSEL zal onmiddellijk opeisbaar en is de Afnemer gehouden tot onmiddellijke teruggave van de goederen bleven onbetaald. Het feit om naar te KIJKEN-BRUSSEL maakt geen gebruik van een wanprestatie van de Koper niet zeggen dat een ontheffing in te roepen voor de toekomst.
13. HERROEPINGSRECHT
In overeenstemming met artikel L. 221-18 van het Wetboek van consumptie, is de Koper heeft een termijn van 14 (veertien) dagen vanaf de dag van ontvangst van het pakket met de bestelde Producten, zijn voor de uitoefening van de wettelijke herroepingsrecht, zonder dat zij haar beslissing moet rechtvaardigen.
In overeenstemming met artikel L. 221-28 van het Wetboek van consumptie, kan het herroepingsrecht niet worden uitgeoefend voor bestellingen met :
- de levering van goederen die zijn niet geasfalteerd na de oplevering en die niet kunnen worden geretourneerd om hygiënische redenen of ter bescherming van de gezondheid,
- de levering van goederen die volgens specificaties van de consument of die een duidelijk gepersonaliseerd (met inbegrip van diensten in verband met de workshop opname " kan niet het onderwerp zijn van het herroepingsrecht).
Deze bepalingen zijn van toepassing zonder afbreuk te doen aan de waarborgen, bedoeld in artikel 7 van deze algemene voorwaarden volledig van toepassing blijven.
De Koper gebruik heeft gemaakt van zijn recht van herroeping onder de voorwaarden vastgesteld in dit artikel, in termen van tijd als in termen van het terugzenden van de producten, zal in staat zijn om een terugbetaling te verkrijgen van de geretourneerde producten alsmede de kosten van aflevering (standaard kostprijs) van de bestelling, in overeenstemming met artikel L221-24 van het Wetboek van Consumptie. De terugbetaling zal worden gemaakt volgens de methode van betaling voor de eerste transactie, tenzij zulks uitdrukkelijk is overeengekomen met de Koper op een andere manier terugbetalen.
Pour demander un retour, vous pouvez nous contacter via le formulaire depuis votre commande https://watch-brussels.be/contact
De retour kosten zijn ten laste van de Koper.
De Koper akkoord gaat met het retourneren van het gekochte Producten in hun originele verpakking en neemt de grootst mogelijke zorgvuldigheid bij het terugkeren.
De Koper is aansprakelijk voor alle schade die is veroorzaakt tijdens het rendement en zal geen aanspraak maken op enige schadevergoeding.
In het geval waarin de Koper stelt om naar te KIJKEN-BRUSSEL van zijn voornemen om de overeenkomst te ontbinden nog voordat de ontvangst van het pakket, de Koper is op de hoogte dat het technisch niet mogelijk is om naar te KIJKEN-BRUSSEL blokkeren van de verzending van de producten, zodra de bestelling is gevalideerd. De Bestelling wordt dan verzonden naar de Koper, en de Koper gaat ermee akkoord, in overeenstemming met artikel L. 221-23 van het Wetboek van Consumptie, voor het retourneren van de desbetreffende producten binnen een periode van maximaal veertien (14) dagen na dergelijke informatie is made-to-WATCH-BRUSSEL.
Algemene bepalingen die gelden voor alle retouren :
De producten moeten teruggestuurd worden om naar te KIJKEN-BRUSSEL in een schone staat voor een nieuwe afzet van de producten in perfecte staat, met originele verpakking, accessoires, handleiding,...) binnen veertien (14) dagen vanaf de datum waarop de Koper in kennis heeft gesteld HORLOGE-BRUSSEL van zijn voornemen in te trekken en uiterlijk binnen veertien (14) dagen na de datum van ontvangst beantwoord. Retourzendingen van artikelen die worden geretourneerd na deze tijd worden niet geaccepteerd.
Indien de Koper de goederen heeft ontvangen op het Terrein van een aanbod versus inkoop, geeft hem het recht om, onder voorwaarden, aan één of meer product(en) aangeboden(s) in aanmerking nemen van de bestelling en, als gevolg van de uitoefening van het herroepingsrecht, de laatste is niet meer in aanmerking voor de aanbieding in kwestie; de Koper dient de(s) en product(en) wenst te retourneren, vergezeld(s) van het / de product(en) aangeboden(s) ontvangt(en) in de afweging van de volgorde van de product(en) terug(s) te BEKIJKEN-BRUSSEL, rekening te houden met de toepassing voor de intrekking.
De verantwoordelijkheid van de Koper, kan aansprakelijk worden gesteld in geval van waardevermindering van het Product als gevolg van het hanteren van andere dan wat nodig is om de aard, de kenmerken en, indien van toepassing, de goede werking van de producten.
De Koper c.q. ontvanger van de orde die van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, moet u de volgende instructies :
- Gebruik de originele verpakking voor het rendement van de(s) Product(en) in kwestie(s),
- De terugkeer van de(s) Product(en) in kwestie(s) op het adres dat zal worden verstrekt, op verzoek, door contact op te nemen met de afdeling klantenservice (contact@watch-brussels.be)
Als de Koper of de ontvanger van de bestelling niet zien dat hij ervoor gezorgd dat de storting van de opbrengst van een vervoerder, de eventuele risico ' s in verband met het retourneren van een Product zijn de verantwoordelijkheid van de Koper of de ontvanger van de bestelling.
IMPORTANT:
Les retours pour tout autre motif que le défaut de fabrication sont aux frais de l’acheteur. Il y a également une ouverture de dossier pour une expertise pour l’authenticité. Si le produit a été déballé, il n’est pas remboursé. Pour tout litige concernant une commande non reçue, le remboursement par la société de transport prend généralement 2-3 mois d’enquête indépendamment de notre volonté.
14. AANSPRAKELIJKHEID
Alle aangeboden Producten door HORLOGE-BRUSSEL moet worden gebruikt in overeenstemming met de instructies voor het gebruik en het nemen van alle voorzorgsmaatregelen die nodig zijn.
De Koper aanvaardt de verantwoordelijkheid voor de keuze van het Product dat hij besloot om te bestellen. Daarom KIJKEN-BRUSSEL kan in geen enkel geval verantwoordelijk worden gesteld voor de ontoereikendheid van het Product met het gebruik van gemaakt.
HORLOGE-BRUSSEL kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor welke schade dan ook, direct of indirect, materieel of immaterieel, die voortvloeit uit het gebruik van een Product op een wijze die niet in overeenstemming zijn met de instructies voor het gebruik.
Buiten de hierboven genoemde gevallen, is de aansprakelijkheid van HORLOGE-BRUSSEL, belgië kan niet worden gemaakt als HORLOGE-BRUSSEL aantoont dat het niet of onjuiste uitvoering van deze Voorwaarden en voorwaarden van Verkoop of van de Opdracht te wijten is, hetzij aan de Koper of aan de onvoorzienbare en onoverkomelijk feit van een derde partij bij de overeenkomst.
15. OVERMACHT
Alle omstandigheden onafhankelijk van de wil van de partijen, waardoor de prestaties in de normale omstandigheden van hun verplichtingen, worden beschouwd als grond voor vrijstelling van de verplichtingen van de partijen en leiden tot hun schorsing.
De partij die zich beroept op de omstandigheden die hierboven zijn genoemd, zal onmiddellijk aan de andere partij van hun optreden, evenals hun verdwijning.
Worden beschouwd als gevallen van overmacht die meestal overgedragen door de jurisprudentie, te weten : de gebeurtenissen met een onweerstaanbare en onvoorspelbaar, buiten de controle van de partijen, tegen die ze nog niet in staat om redelijk te beschermen tegen zichzelf en van wat ze zouden niet in staat zijn geweest om te herstellen van de gevolgen van het aangaan van de kosten buiten verhouding zijn met de verwachtingen van financieel rendement.
In dit opzicht worden beschouwd als zo expliciet als in het geval van overmacht of onvoorziene gebeurtenissen de blokkering van de middelen van vervoer of van de leveringen, aardbevingen, bosbranden, stormen, overstromingen, blikseminslag, de onderbreking van de telecommunicatie -) netwerk of problemen, specifiek voor telecommunicatie netwerken buiten de Kopers.
De Partijen komen samen om te onderzoeken de impact van de gebeurtenis en het eens worden over de voorwaarden waaronder de uitvoering van de overeenkomst worden voortgezet. Als het geval van overmacht langer duurt dan drie maanden, de huidige algemene voorwaarden kan slechts worden beëindigd door de benadeelde partij.
16. INTELLECTUELE EIGENDOM
De inhoud van de site en alle elementen waaruit zij bestaat, met name in de vorm van tekst, foto 's, afbeeldingen, pictogrammen, geluiden, video' s, software, database of gegevens is het eigendom van HORLOGE-BRUSSEL en wordt beschermd door internationale regels en de franse intellectuele eigendom.
Daarom is elke reproductie, vertegenwoordiging, wijziging, overdracht, publicatie, aanpassing en / of exploitatie van de elementen op die HORLOGE-BRUSSEL heeft het recht van intellectuele eigendom, op welk medium en op welke wijze dan ook, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de HORLOGE-BRUSSEL, is strikt verboden.
De reproductie of representatie van niet-substantiële bewijzen op die HORLOGE-BRUSSEL heeft de intellectuele eigendomsrechten toegestaan voor strikt persoonlijk en niet-commercieel gebruik.
Reproductie is toegestaan voor de items op die HORLOGE-BRUSSEL heeft het recht om de intellectuele eigendom moet zichtbaar zijn in de bron en de naam van de auteur van de weergegeven inhoud.
HORLOGE-BRUSSEL behoudt zich het recht voor de uitoefening van de gerechtelijke procedures in burgerlijke en strafzaken, in Frankrijk of in het buitenland, met inbegrip van inbreuk met betrekking tot een persoon die, direct of indirect, zou hebben geschonden zijn of haar rechten.
17. PERSOONLIJKE GEGEVENS
Tijdens zijn Opdracht, kan de Koper gevraagd worden persoonlijke informatie te verstrekken.
HORLOGE-BRUSSEL geldt ten aanzien van de informatie die door de Koper onder de voorwaarden, vastgelegd in het Beleid van de privacy en persoonlijke gegevens.
18. NIET-GEDEELTELIJKE VALIDATIE
Indien één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden ongeldig worden verklaard, in toepassing van een wet, een verordening of als gevolg van een definitieve beslissing van een bevoegde rechtbank, zullen zij worden geacht ongeschreven, zonder tussenkomst van de geldigheid van het geheel van deze algemene voorwaarden door die HORLOGE-BRUSSEL en de Koper blijven ons inzetten voor een ander.
In geval van nood, HORLOGE-BRUSSEL en de Koper gaat ermee akkoord om te goeder trouw de bepalingen die nodig zijn voor de vervanging van de bepalingen die het voorwerp hebben uitgemaakt van een intrekking of nietigverklaring voor welke reden dan ook.
19. BEMIDDELING
In het geval van een geschil, zal de Koper toe te passen in de prioriteit aan de klantenservice van HORLOGE-BRUSSEL van maandag tot vrijdag, behalve feestdagen of vakantie, van 10: 30 tot 19: 00 uur door een e-mail naar het e-mail adres contact@watch-brussels.be
In het geval van mislukking van de vordering van de afdeling customer service of in de afwezigheid van een antwoord van de dienst binnen een termijn van twee maanden, kan de Koper het geschil met betrekking tot de bestelling of deze algemene voorwaarden tussen de HORLOGE-BRUSSEL-de Ombudsman van de Federatie van professionele e-commerce en verkoop op afstand, die in volledige onafhankelijkheid en onpartijdigheid, om de partijen samen om te komen tot een minnelijke oplossing.
Tot het indienen van een verzoek om bemiddeling, is de Koper een klachtenformulier beschikbaar op de website van de ombudsman Voor details over hoe u een klacht indienen bij de Ombudsman, klik hier. De partijen bij het contract blijven vrij om te accepteren of te weigeren het gebruik van bemiddeling, alsmede, in het geval van een beroep op de bemiddeling, het accepteren of afwijzen van de oplossing voorgesteld door de mediator.
20. NIET-VERZAKING
Het feit dat één van de Partijen maakt geen gebruik van een schending door de wederpartij aan alle verplichtingen die in deze algemene voorwaarden mag niet worden geïnterpreteerd voor de toekomst als een verzaking van de verplichting in kwestie.
Het feit dat een Partij niet de vraag naar de toepassing van enige bepaling van deze Algemene voorwaarden van de Koop of te tolereren het falen van een tijdelijke of vaste basis, mogen in geen geval worden geïnterpreteerd als een verklaring van afstand door die Partij in de uitoefening van een van de rechten die hij bezit op grond van deze voorwaarden.
Het feit dat een Partij van het gedogen van niet-nakoming of onvolkomen uitvoering van een contractuele verplichting, bedoeld in deze algemene voorwaarden of, meer algemeen, aan geen enkele wet, verdraagzaamheid of nalatigheid van de andere Partij niet in overeenstemming met de contractuele bepalingen doen geen enkel recht aan de partij die een dergelijke tolerantie.
21. TITEL
De rubrieken en sub-rubrieken zijn opgenomen in deze voorwaarden zijn opgenomen voor uw gemak. Bij uitdrukkelijke overeenkomst tussen de Horloge-Brussel en de Koper, deze rubrieken en mag niet worden gebruikt voor het interpreteren van enige bepaling van deze algemene voorwaarden. In geval van tegenstrijdigheid tussen een van de titels van de artikelen en een van de clausules, de titels worden verklaard, non-existent.
22. TOEPASSELIJK RECHT
Deze algemene voorwaarden en de Opdracht, worden geregeld in hun geheel door de franse wet.
Elk geschil met betrekking tot de sluiting, de interpretatie, de uitvoering of de beëindiging van deze Algemene Voorwaarden van de Verkoop zal worden onderworpen aan een onderzoek van een minnelijke schikking.
Elk geschil dat kan ontstaan tussen de Partijen om de totstandkoming, interpretatie of uitvoering van deze algemene verkoopvoorwaarden, zullen uitsluitend worden beslecht door de bevoegde Rechtbanken van Parijs.
Deze algemene voorwaarden zijn opgesteld in de franse taal. In de zaak waar ze vertaald worden in een of meer vreemde talen en in het geval van een geschil zijn enkel de geschreven tekst in de franse taal doorslaggevend tussen de Partijen.
Het verschepen beleid
Verzenden wij voornamelijk met de volgende luchtvaartmaatschappijen : Colissimo Mondial Relay. De keuze van de vervoerder is gebaseerd op de door opdrachtgever.
Pakketten worden over het algemeen verzonden binnen de 72 uur na de bestelling.
Uw aankopen kunnen worden verzonden in meerdere verpakkingen te wijten aan de indeling van bepaalde producten. Je volgt de cursus van elk perceel door de tracking-nummer.
Politique de remboursement et de retours
Chez Watch-Brussels, nous nous engageons à fournir à nos clients des montres de marque de la plus haute qualité. Cependant, nous comprenons qu’il peut y avoir des cas où vous souhaitez retourner ou échanger un produit. Notre politique de retour est conçue pour rendre ce processus aussi simple et pratique que possible.
1. Conditions Générales de Retour :
- Les articles doivent être retournés dans leur état d’origine, avec tous les accessoires et emballages d’origine intacts.
- Les articles retournés doivent être dans un état non utilisé et ne pas présenter de signes d’usure.
- Les montres personnalisées ou gravées ne peuvent pas être retournées, sauf en cas de défaut de fabrication ou de non-conformité avec la commande.
- Les articles doivent être retournés dans les 7 jours suivant la réception de la commande initiale.
2. Processus de Retour :
- Pour initier un retour, veuillez contacter notre service clientèle par e-mail à l’adresse contact@watch-brussels.be ou par téléphone au +32 470 67 07 70
- Veuillez fournir votre numéro de commande et une brève explication du motif du retour.
- Notre équipe du service clientèle vous fournira un numéro d’autorisation de retour (RA) ainsi que des instructions détaillées sur la manière de retourner votre article.
3. Frais de Retour :
- Les frais de retour sont à la charge du client, sauf en cas de défaut de fabrication ou de non-conformité avec la commande.
- Nous vous recommandons d’utiliser un service d’expédition avec suivi pour retourner votre article, afin de garantir sa sécurité pendant le transport.
4. Remboursements et Échanges :
- Une fois que nous avons reçu et inspecté l’article retourné, nous procéderons au remboursement du montant total de l’achat, hors frais de livraison, selon le mode de paiement initial.
- Les remboursements seront traités dans les 5 jours ouvrables suivant la réception de l’article retourné.
- Si vous souhaitez échanger votre article contre un autre modèle ou une autre taille, veuillez contacter notre service clientèle pour obtenir de l’aide.
5. Garantie :
- Toutes nos montres de marque sont couvertes par une garantie du fabricant. En cas de problème avec votre montre après la période de retour, veuillez contacter le fabricant pour obtenir des instructions sur la réparation ou le remplacement.
La garantie ne couvre pas les situations suivantes :
- Une montre imprégnée d’eau
- Une vitre cassée
- Un bracelet endommagé ou détaché
Watch-Brussels propose un service de réparation à prix abordable tout en offrant une garantie de réparation d’un an. Cependant, cette garantie ne s’applique que pour les problèmes mécaniques. Les dommages résultant d’une chute ou d’autres causes ne sont pas pris en charge.
Chez Watch-Brussels, nous nous efforçons de garantir la satisfaction totale de nos clients. Si vous avez des questions ou des préoccupations concernant notre politique de retour, n’hésitez pas à nous contacter. Nous sommes là pour vous aider à tout moment.
Veuillez noter que cette politique de retour est sujette à modification sans préavis. Veuillez vérifier notre site Web ou contacter notre service clientèle pour obtenir les informations les plus récentes.
6. Remboursements retardés ou manquants (le cas échéant) :
Als u nog niet hebben ontvangen een restitutie, controleer uw bankrekening.
Neem dan contact op met het bedrijf dat uitgegeven uw credit card, omdat het kan zijn dat de officiële weergave van uw teruggave kan een beetje tijd.
Vervolgens neem contact op met uw bank. De weergave van een terugbetaling wordt vaak voorafgegaan door een periode van behandeling.
Si vous avez effectué toutes ces démarches et que vous n’avez toujours pas reçu votre remboursement, contactez-nous à l’adresse suivante : contact@watch-brussels.be
Items te koop of te bevorderen (indien van toepassing)
Alleen de items op de normale prijs is terugbetaald. Helaas, de items op de verkoop of promotie niet.
Uitwisselingen (indien van toepassing)
Nous ne remplaçons que les articles initialement défectueux ou endommagés. Si vous devez remplacer le vôtre par le même article, adressez-nous un e-mail à contact@watch-brussels.be et envoyez votre article à : Boulevard industriel 9, 1070 Bruxelles..
7. Cadeaux :
Als het item is gemarkeerd als een geschenk op het moment van aankoop en het werd verscheept rechtstreeks aan u, ontvangt u een krediet voor een gave van de equivalente waarde van de geretourneerde artikelen terug. Nadat het geretourneerde artikel is ontvangen, een cadeaubon wordt u per post toegezonden.
Als het product niet is gemarkeerd als een geschenk op het moment van aankoop, of als de persoon aan de oorsprong van de gift is gedaan sturen met de opdracht om het later weer terug, het is aan die sturen wij de terugbetaling en het zal zo zijn dat u bent teruggekeerd naar de gave.
Verzendkosten
Om uw product te retourneren, dient u op te sturen naar het volgende postadres :
Boulevard industriel 9, 1070 Bruxelles.
Afhankelijk van waar u woont, de tijd die wij ontvangen uw omgeruilde product kan variëren.
Als u de verzending van een item van een hogere waarde van meer dan € 75, raden wij u het gebruik van een tracking service van de scheepvaart of de verzekering van uw zending. We garanderen niet dat we zullen ontvangen van het geretourneerde artikel.
PRIVACY BELEID
Dit privacybeleid beschrijft hoe uw persoonlijke informatie wordt verzameld, gebruikt en gedeeld wanneer u bezoek https://watch-brussels.be/politique-de-confidentialite/